1.Cum să alegeți cursurile de Limba Engleză?
2.Care este vîrsta potrivită pentru a începe studierea limbii engleze?
3.De ce adolescenților le place să învețe limba engleză la cursurile noastre?
4.Cîte cuvinte trebuie să cunoaștem pentru a comunica?
5.Informația utilă pentru începători.
6.Comparație TOEFL iBT și IELTS
1.Cum să alegeți cursurile de Limba Engleză?
Dacă va-ți decis să studiați limba Engleză,prima întrebare este:Ce scoala să alegeți, în cine să aveți încredere? Sunt o mulțime de Cursuri de limba Engleză,dar care sunt criteriile de alegere?
Cel mai bine este de a începe cu “recomandările prietenilor”.Opiniile oamenilor (rude, colegi,vecini,etc.) sunt subiective, concrete și motivate.Vă recomandăm să le dați următoarele întrebări: sunt date teme pentru acasă și dacă sunt verificate? cît timp elevii vorbesc într-o lecție? se corecteză greșelile?au loc consultații în caz de absență și dacă au loc ore cu vorbitorii nativi.
Cautați informații despre anumite școli pe Internet.Aceste informații pot fi obținute prin paginile-web și rețelele de socializare (facebook,odnoklassniki,youtube). Fiți atenți la numarul de “like-uri” și la clasificările acestor pagini ,în majoritatea cazurilor aceastea sunt rezultatele unor servicii oferite de programatori.Acordați atenția la conținutul acestor pagini și nu la popularitatea lor.
Un rol important are personalitatea profesorului.Încercati să vorbiți cu profesorul înaintea încheerii contractului,întrebați-l ce a absolvit,ce stagiu are,după ce manual veți studia.După atitudinea acestuia,tonul vorbirii,veți intelege dacă puteți avea încredere în el.
Foarte important este cum sunt dotate cabinetele.Dacă ați observat că acestea sunt mici și sunt dotate cu casetofoane,aceste lucruri ar trebui să vă pună în gardă.Toate manualele moderne sunt insosite de materiale audio. Cele mai bune opțiuni sint sălile spatioase, dotate cu calculatoare moderne.
Un alt aspect îl constituie-prețul.Aflați prețul,calculați numaidecit costul pentru o ora academică (e posibil că pentru o ora academică cu plata lunară de 500 lei să achitați mai mult decît o ora academică cu plata lunară de 700 lei), regulile achitărilor, disponibilitatea reducerilor,posibilitatea recalculărilor.
Sperăm că aceste sfaturi să vă ajute să luați o decizie corectă.
2.Care este vîrsta potrivită pentru a începe studierea limbii engleze?
În prezent limba engleză a devenit o bază pentru comunicare în diverse programe educaționale și umanitare. Deci cunoașterea limbii engleze este un avantaj. Ce trebuie să facă părinții? Cînd trebuie să înceapă studiile? Este deja determinată vîrsta ? Deci,asta vom încerca să aflăm.
Pe de o parte copii asimilează cu ușurință informații noi, prin urmare studierea limbii engleze va da rezultate excelente. Însă există dispute care susțin că dacă persoana de sine stătător decide să studieze o limbă straină,aceasta va obține cele mai bune rezultate. Deci studiile pot începe la orice vîrstă, important e să vrei.Continuăm.
În primul rînd, vă interesați dacă există contraindicații în studierea limbii engleze pentru copiii mici? Experiența noastră a arătat că barierele le pot constitui problemele de pronunțare a sunetelor sau pierderea sunetelor sau dacă copilul dumneavoastră are probleme de pronunție însa nici aceastea nu prezintă obstacole.
Alte contraindicații noi nu vedem și considerăm că un copil poate începe studiile atunci cînd este pregătit. Deci atunci cînd el poate vorbi în limba sa nativă. Este cunoscut că pîna la vîrsta de 9 ani –orice copil însușește cu ușurință o limbă străină. Acest lucru se datorează fiziologiei umane. După vîrsta de 9 ani capacitățile de asimilare devin mai flexibile, și unui copil îi este mai dificil să însușească o limbă străină. La o vîrstă mai fragedă, unui copil îi este mai ușor să pronunțe anumite sunete, diferite de cele din limba sa nativă, ceea ce este foarte important în studierea limbii engleze. Copiii cu ușurință memorizează cuvinte și expresii în limba engleză.
Desigur, predarea limbii engleze pentru copiii mici nu este o sarcină ușoară. Totul depinde de profesor. Cel mai important este ca copilului dvs să îi placă să învețe engleza. Dorința lui poate fi exprimată printr-un simplu zîmbet: Azi merg la engleză!Profesorii noștri au o experiență preșcolară de predare. Lecțiile de engleză au loc într-o formă interactivă și dinamică cu diverse activități.
Experiența noastră arată că studiile la o vîrstă fragedă, facilitează perceperea limbilor străine în viitor și măreste autoaprecierea. Studierea limbii engleze pentru copiii mici insuflă dorința de a cunoaște mai mult. Spre acest fapt sunt direcționate metodele noastre profesionale de predare.
Lecțiile pentru preșcolari în Centrul nostru au loc sub formă de joc- acest lucru este determinat de particularitățile psihice ale copilului. Toate activitățile sunt prezentate pe jucării. Profesorul nu le spune copiilor că cuvîntul “pisică” în engleză este “cat”, dar le arată copiilor pisica-jucărie și numește cuvîntul în engleza. În timpul orelor copii cînta, fac scenete, de exemplu sceneta“magazin” .Copiii memorizează expresii, de exemplu “cît costă aceasta?”, și ei înteleg despre ce sunt întrebați.Astfel copiii pătrund în lumea fascinantă a limbii engleze. Din prima lecție profesorul vorbește cu ei în limba engleză, practic studiile au loc fără traducere. Dacă copilul nu a pronunțat corect un cuvînt sau frază , el nu este certat sau corectat.Profesorul îi spune “yes,you are right” și spune deja varianta corectă. Aceasta metodă de laudă oferă mai mult efect decît critica.
Toate acestea vor oferi copilului dvs să se simtă confortabil cu limba engleză din copilărie și să o accepte ca înca un component al vieții. Mai apoi studierea limbii engleze va deveni mai ușoara și abilitățile sale lingvistice vor crește.
Înca un lucru foarte important. Rețineti că orice cunoștințe se rețin în memoria noastră atîta timp cît noi ne dorim acest lucru. Deci nu are sens să începeți să studiați dacă mai apoi nu ve-ți continua să vă folosiți cunoștințele. Nu amînați studiile-ca mai apoi să nu regretați.
Viitorul aparține celor ,care cunosc limba engleză.Dacă în trecut la angajarea în cîmpul muncii limba engleză constituia un avantaj, în prezent aceasta a devenit o obligațiune. În scurt timp această întrebare va dispărea din formulare fiind considerată o normă. Prin urmare dacă doriți sa îi oferiți copilului dvs un viitor prosper, trebuie să vă gîndiți la studierea limbii engleze cît el este mic și este capabil să învețe rapid și ușor.
3.De ce adolescenților le place să învețe limba engleză la cursurile noastre?
Toți părinții își dau bine seama, că copiii lor trebuie să învețe engleza pentru muncă, carieră, comunicare și călătorii. Dar cum îi poți motiva?
A motiva un adolescent este puțin dificil.La început părinții trebuie să le explice necesitatea studierii limbii engleze. Pentru aceasta trebuie sa fie pregătiți. Motivele trebuie să fie convingătoare și specifice. Accentuați succesele obținute a rudelor și prietenilor care au studiat limba engleză. Povestiți-le despre perspectivele pe care le pot avea dacă vor cunoaște limba engleză.
Experiența de bază este școala sau liceul, unde ei petrec cel mai mult timp. De multe ori auzim, că copiii se plictisesc la ore, sunt obosiți de manuale și teme pentru acasă, și de cele mai multe ori nu sunt apreciați de profesori.
În prezent sistemul educațional a suferit schimbări semnificative. Procesul de studii a devenit mai modern. Cursurile noastre de limba engleză reprezintă o forma de predare calitativă a limbii engleze.
Noi sîntem conștienți că zi de zi, lecție după lecție trebuie să menținem această motivație de a studia. Desigur cea mai simplă modalitate este de a înlocui lecțiile cu vizionarea desenelor animate sau a serialelor în limba engleză. Dar scopul principal al lectiilor noastre este de a perfecționa capacitățile fiecărui copil. De aceea pe de o parte lecțiile au loc conform planului calendaristic, iar pe de altă parte fiecare profesor folosește metode și tehnici care stimulează eficiența și dorința de studii.
Vă prezentăm prioritățile sub formă de 3 aspecte:
-Rezultate de zi cu zi
-Disponibilitatea materialelor didactice
-Placerea de a studia
Rezultatul de zi cu zi. Să nu credeți că după cîteva lecții sau după o lună de studii copilul dvs va cunoaște perfect engleza. Un centru de studii de succes nu vă va promite acest lucru. O limbă straină se însușește treptat într-un termen rezonabil, însa perfecționarea acesteia poate continua pentru totdeauna.
Rezultatul de zi cu zi este observat însuși de adolescent după fiecare lecție. El înțelege că cunoștințele care întocmai le-a primit pot fi ușor aplicate la vizionarea filmelor, în comunicare, citire și corespondența. Deci copilul dvs devine mai încrezut în sine și în cunoștințele pe care le-a obținut.
Disponibilitatea materialelor didactice. Tehnicile clasice de predare din licee și școli au lăsat doar amintiri neplăcute. Memorarea regulilor gramaticale, lexicului și caietele groase cu traduceri și transcripții. S-a demonstrat că e mult mai eficientă studierea prin metoda comunicativă, care este utilizată cu success în Centrul nostru. Această metodă nu doar sporește efectul studiilor dar și contribuie la personalitatea adolescentului. S-a observant ca adolescenții devin mai încrezuți și deschiși,capabili de a-și expune propriile opinii. Aceste aspecte creeaza o atmosferă prietenoasă în grupe. Componentele de bază le constituie manualele de limba engleză care sunt alese de metodiști și profesor pentru fiecare grupă aparte.Se consideră nu numai nivelul de studii, dar și vîrsta, competențele existente, caracteristicile psihologice,problemele întîmpinate în însușirea gramaticii.
Și în sfîrșit plăcerea de a studia.Adolescentul se află într-un mediu unde toți complicii săi învață engleza,sînt la același nivel, notele nu sunt dezvăluite dar expediate prin e-mail părinților. Nu e timp de relaxare fiindcă o sarcină înlocuiește alta. Și cît e de interesant de a sărbători precum Halloween sau Christmas, unde adolescenții pot participa la concursuri tematice sau creative și pot cunoaște persoane din străinătate. Tineriii noștri studenți se descurcă excelent cu programa școlară, participă la olimpiade și programe înternaționale.
4.Cîte cuvinte trebuie să cunoaștem pentru a comunica?
Odată ce începeți să studiați engleza, de cele mai multe ori vă amintiți de procesul de memorare a cuvintelor.Deci, cîte cuvinte trebuie să cunoaștem pentru a comunica? Pe de o parte dorim să dispunem de un vocabular bogat, însă pe de altă parte nu dorim să stopăm procesul de studii.
Deci,cîte cuvinte trebuie să cunoaștem în limba engleză: 100,1000, 10000? Cert este faptul că cunoașterea a 10 cele mai utilizate cuvinte este suficientă pentru a forma o bază bună.Află mai mult.
Filologii au elaborat dicționarul Oxford a limbii engleze, și au inclus toate cuvintele frecvent utilizate. Ei au numit dicționarul Oxford English Corpus, scopul acestuia este de a identifica cele mai utilizate cuvinte în comunicare din limba engleză.
Pentru început au fost utilizate cuvintele “de bază”.De exemplu,is, are, am, was, were, will, been, being- cuvintele derivate de la “be”.În lista cu cele mai utlizate cuvinte au fost introduse doar cuvintele de bază, în exemplul de mai sus este prezentat verbul “to be”.
S-a dovedit că cunoașterea a 10 cuvinte reprezintă 25 % din ceea ce folosim în comunicare. Desigur că în această listă sînt introduse cuvinte ca: to be, the, of.
Deci,vă prezentăm 10 cele mai utilizate substantive, care ne ajută în comunicare de zi de zi.
1 |
Time |
Timp |
6 |
Thing |
Lucru |
2 |
Person |
Persoana |
7 |
Man |
Barbat |
3 |
Year |
An |
8 |
World |
Lume |
4 |
Way |
Cale |
9 |
Life |
Viata |
5 |
Day |
Zi |
10 |
Hand |
Mina |
Continuăm să vă surprindem: 100 din cele mai folosite cuvinte în limba engleză constitue 50 % din cuvintele pe care le folosim zi de zi,iar 1000 de cuvinte reprezintă 75 % din vocabularul nostru.
Un vocabular de 7000 de cuvinte, acopera 90 % din cuvintele care vă vor fi utile în viață..Celelalte cuvinte le folosiți fie doar o dată, fie în caz de necesitate profesională.
Rezultatele cercetărilor ne uimesc, deoarece pentru însușirea cuvintelor este necesar mai puțin timp decît se presupunea. Dacă ve-ți învăța 100 cele mai frecvent folosite cuvinte și modalitățile de utilizare a acestora, ve-ți fi capabil să formați propozitiii de bază. Cel mai dificil este de a învata sensurile în care aceste cuvinte pot fi folosite.Dar și acest lucru este posibil-important e să începeți!
100 cele mai frecvent întîlnite cuvinte în limba engleză vă vor ajuta sa vă împărtășiți dorințele și gîndurile:
the |
they |
when |
Come |
be |
we |
make |
its |
to |
say |
can |
Over |
of |
her |
like |
Think |
and |
she |
time |
Also |
a |
or |
no |
Back |
in |
an |
Just |
After |
that |
will |
Him |
Use |
have |
my |
Know |
Two |
I |
one |
Take |
How |
it |
all |
people |
Our |
for |
would |
Into |
Work |
not |
there |
Year |
First |
on |
their |
Your |
Well |
with |
what |
Good |
Way |
he |
So |
Some |
Even |
as |
up |
Could |
New |
you |
out |
Them |
Want |
do |
if |
See |
Because |
at |
about |
Other |
any |
this |
who |
Than |
These |
but |
get |
Then |
Give |
his |
which |
Now |
Day |
by |
go |
Look |
Most |
from |
me |
only |
Us |
P.S. Fondatorii a "Oxford English Corpus" au depus multa munca în identificarea acestor cuvinte. De fapt scopul acestor 100 de cuvinte este de a le folosi cu alte cuvinte. În top 100 au fost incluse o mulțime de prepoziții, pronume,adverbe. Aceste părți de vorbire nu pot fi excluse .De aceea vă prezentăm un tabel cu 25 cele mai întilnite substantive, verbe și adjective.
¹ |
Substantive |
Verbe |
Adjective |
1. |
time |
be |
good |
2. |
person |
have |
new |
3. |
year |
do |
first |
4. |
way |
say |
last |
5. |
day |
get |
long |
6. |
thing |
make |
great |
7. |
man |
go |
little |
8. |
world |
know |
own |
9. |
life |
take |
other |
10. |
hand |
see |
old |
11. |
part |
come |
right |
12. |
child |
think |
big |
13. |
eye |
look |
high |
14. |
woman |
want |
different |
15. |
place |
give |
small |
16. |
work |
use |
large |
17. |
week |
find |
next |
18. |
case |
tell |
early |
19. |
point |
ask |
young |
20. |
government |
work |
important |
21. |
company |
seem |
few |
22. |
number |
feel |
public |
23. |
group |
try |
bad |
24. |
problem |
leave |
same |
25. |
fact |
call |
able |
Puteți folosi puțină imaginație și să combinați cuvintele din diferite coloane, combinîndu-le în propoziții. De exemplu luăm cuvîntul “company” din prima coloană,verbul “work” în Present Simple din a doua coloană și adjectivul “great”(care după formă coincide cu adverbul) și obținem următoarea propoziție:"The company works great!" Aceasta nu este o publicitate.
Pentru ca să vă convingeți că cunoașterea a 75 de cuvinte este foarte utila, puteți să încercați să formați propoziții cu alte cuvinte și să obțineți asemenea propoziții: "Woman thinks different" sau "Problem seems small". Interesant,nui așa?
5.Informația utilă pentru începători.
Ca să obțineți fluență în Engleza, studiind gramatica poate să încetineze procesul de învațare. Gramatica de bază este necesară dar dacă sunteți atent prea mult la gramatică, atunci o să vă încetineze progresul în învățarea limbii Engleze vorbite. Gramatica este foarte folositoare să vă înbunătățiți comunicarea și scrierea, dar aceasta după ce o să aveți o bază solidă și fluența în Engleza.
Ceea ce este comun tuturor oamenilor este că învățăm să vorbim inainte de a invăța gramatica. Vorbirea este primul pas pentru oricine care vrea să învețe Engleza. Dacă sunteți începător vă rugăm să vă focusați pe vorbire și ascultare înainte de gramatica. Dupa ce o să vorbiți Engleza fluent, gramatica o să vi se pară foarte usoară. Dar nu merge în ordine înversă. Fluența în Engleza vorbită o să vă ajute la studiul gramaticii dar dacă studiați gramatica -NU o să vă ajute la vorbire.
Există reguli gramaticale esențiale pe care un începător trebuie să le stie înainte de a studia Engleza. Vă rugăm să le studiați mai întîi și apoi să treceți la lectiile despre vorbire și ascultare.
Ce este subiectul? |
Subiectul într-o propoziţie este persoana sau lucrul despre care se vorbeşte. Fiecare propoziţie are nevoie de un subiect. Dacă nu aveţi un subiect, atunci propoziţia este incorectă şi nimeni nu va înţelege despre ce vorbiţi. În alte limbi, subiectul nu este întotdeauna necesar. În exprimarea orală, persoana care vă ascultă va înţelege despre ce vorbiţi, aşadar subiectul nu este obligatoriu. În limba engleză, subiectul este întotdeauna necesar. Iată câteva exemple de propoziţii scurte, în care subiectul este subliniat. "I am hungry", "My brother is very smart", "That computer is very expensive",,"We are going to the store now", "My sister and I will be waiting here", "The building is very big", "When are you going to eat lunch?", "Why are they waiting in line?", "Who is going to take you to the store?" |
Ce este predicatul? |
Predicatul într-o propoziţie este componenta care informează persoana cu privire la ce este sau ce face subiectul. Este o structură care conţine un verb. Verbul este întotdeauna predicat. Haideţi să analizăm propoziţiile pe care le-am folosit în lecţia despre subiect, pentru a identifica predicatele. Acestea vor fi subliniate. "I am hungry", "My brother is very smart", "That computer is very expensive", "We are going to the store now","The building is very big" În majoritatea propoziţiilor de bază, este nevoie de un subiect şi de o acţiune asociată cu subiectul. Haideţi să trecem la verbe pentru a înţelege acest lucru mai în detaliu. |
Ce este verbul? |
Un verb desemnează o acţiune, o existenţă sau un fapt care se întâmplă. În propoziţiile simple pe care le-am folosit până acum, verbul este în general în forma existenţială. Aceste forme sunt: “am”, “is” şi “are”. Alte tipe de verbe sunt verbele de acţiune, precum:Wash, Run, Walk, Throw, Jump,Dance,Laugh,Learn,Teach. Există numeroase verbe de acţiune, însă am enumerate doar câteva, pentru a ilustra la ce mă refer. Iată câteva propoziţii care vă vor ajuta să înţelegeţi aceasta. "I need to wash my face","Jane taught Jill","Mike is laughing" Un verb poate fi plasat şi la începutul propoziţiei. "Throw the ball at the catcher","Run towards the finish line" Este important să înţelegeţi verbul, însă o propoziţie constituită numai dintr-un subiect şi un verb nu este completă. De exemplu, “Jill run” nu este o propoziţie completă. Deşi Jill poate fi subiect şi “run” este un verb, aceasta nu este o propoziţie completă. Din acest motiv lecţia anterioară despre predicat este importantă. Cu ajutorul predicatului, putem transforma propoziţia într-o propoziţie adecvată. “Jill is running”. |
Ce este articolul? |
Cuvintele “a”, “an” şi “the” sunt articole. Este uşor de explicat diferenţa dintre ele, însă este dificil de explicat situaţiile în care se folosesc. "A” şi “an” au acelaşi înţeles. Ambele sunt articole nehotărâte. Singura diferenţă relevă de cuvântul sau sunetul care urmează după ele. Iată o scurtă explicaţie. Se foloseşte “a” în momentul în care cuvântul care urmează începe cu o consoană. "A dog...","A boy...","A building...","A hamburger..." Se foloseşte “an” în momentul în care cuvântul care urmează începe cu o vocală. "An eagle...","An umbrella...","An elephant...","An awesome book..." "The” este articol hotărât. Diferenţa este dacă substantivul sau subiectul despre care se vorbeşte este specificat sau nu. Exemplele reprezintă cel mai bun mod în care se poate ilustra diferenţa, aşadar haideţi să aruncăm o privire. Dacă spuneţi “I am going to a library to study”, atunci persoana cu care vorbiţi nu ştie despre ce bibliotecă este vorba. Dacă spuneţi “I am going to the library to study”, atunci persoana cu care vorbiţi ştie despre care bibliotecă anume este vorba. "I am going to a coffee shop" - "I am going to the coffee shop" Acesta este un exemplu uşor diferit, însă care foloseşte în continuare acelaşi concept de specific sau general. "I am going to sit in front of one of the computers in the lab" - "I am going to buy a computer" Deşi computerul din laborator poate fi unul dintre mai multe computere, articolul corect este “the”, deoarece este totuşi un computer specific, care există în laborator. Totuşi, dacă spuneţi că intenţionaţi să cumpăraţi un computer, nu puteţi folosi “the”, numai dacă nu vă referiţi la un computer anume, deja specificat. Cumpărarea unui computer este foarte generală, deoarece nu se referă la o anumită marcă, tip sau dimensiune. Prin urmare, trebuie să folosiţi “a” în acest tip de propoziţie. Iată un alt tip de exemplu: "The heat wave is unbearable" - "I heard a heat wave is coming" Diferenţa dintre aceste două propoziţii constă în aceea că “heat wave” este specificat în prima propoziţie şi nu este specificat în a doua. În prima propoziţie, valul de căldură este deja prezent şi atât vorbitorul, cât şi interlocutorul său, ştiu că valul de căldură despre care vorbesc este cel pe care îl resimt la momentul respectiv. Cea de-a doua propoziţie se referă la un val de căldură viitor, care nu este specificat.
|
Când să folosiţi şi când să NU folosiţi articol? |
O regulă de bază pe care trebuie să o reţineţi este aceea că nu se folosesc articole atunci când vă referiţi la un nume propriu. "Turn right at the burger store" - "Turn right at McDonalds" "The boy was running very fast" - "Mike was running very fast" Un alt exemplu de situaţie în care nu se foloseşte articol este atunci când vă referiţi la lucruri generale în conversaţie. "Too much alcohol is bad for you","Cigarettes can cause lung cancer" Atunci când vă referiţi la sporturi, nu aveţi nevoie de articol. "I love playing badminton","Football is a dangerous sport" În majoritatea cazurilor, nu aveţi nevoie de articol când vă referiţi la o ţară, cu excepţia situaţiei în care numele se referă la mai multe ţări sau regiuni. De exemplu, dacă spuneţi “England” sau “Scotland”, nu aveţi nevoie de articol, însă dacă vă referiţi la “The United Kingdom” sau “The United States”, atunci articolul este necesar. |
6.Comparație TOEFL iBT și IELTS
|
TOEFL iBT |
IELTS |
Recunoașterea examenului și centrele de administrare |
TOEFL este unul dintre cele mai cunoscute teste standardizate, elaborat de Serviciul American de testare în domeniul educaţiei ETS (Educational Testing Service). Testul reprezintă întrebări de diferite tipuri, care presupun o serie de variante de răspuns.și dureaza aproximativ 4-4,5 ore. |
IELTS (Sistemul internațional de testare a limbii engleze) Este un test folosit pentru a evalua capacitatea de comunicare în engleză. Este cerut pentru imigrare în Australia, Noua Zeelandă,Marea Britanie,SUA şi Canada şi acceptat de cele mai multe instituţii academice şi de angajatori din Austria,Germania,Franta, Irlanda,Olanda,Elvetia,Israel Hong-Kong si Africa de Sud. IELTS este produs în parteneriat de către British Council, IDP: IELTS Australia și Cambridge English Language Assessment |
Pentru ce sunt necesare examenele internaționale? |
Testul TOEFL este destinat persoanelor care doresc să studieze la universitățile din SUA și Canada, pentru doritorii de a se înscrie la programele MBA și pentru angajare și promovare. |
Testul IELTS este potrivit pentru candidaţii care pleacă în ţări în care se vorbeşte engleza pentru a-şi finisa educaţia gimnazială, de a studia sau de a urma programe de instruire în limba engleză la nivel pre şi post universitar. pentru a munci sau a urma programe de instruire preuniversitare in SUA,Europa,Asia,Australia, Noua Zelandă. |
Valabilitatea examenului internațional |
Rezultatele examenului TOEFL sînt valabile doi ani. |
Rezultatele examenului IELTS sînt valabile doi ani |
Particularitățile examenului internațional |
Testul cuprinde probele de audiere,citire,vorbire și scriere. Citirea evaluează capacitatea de a citi şi înţelege texte de nivel universitar Există module tip "Academic" și "General". |
Testul cuprinde probele de audiere,citire,vorbire si scriere. Testul are loc în format on-line prin Internet. |
Structura examenului internațional |
Testul cuprinde 4 probe: Reading, Listening, Writing și Speaking. Durata examenului este de aproximativ 4 ore. |
Testul cuprinde 4 probe: Reading, Listening, Writing și Speaking.
|
Rezultatul examenului internațional |
Rezultatul este exprimat printr-un punctaj, punctajul maxim fiind de 120 puncte.
|
Sistemul de evaluare este de 9 puncte.Începind de la 0 puncte (competența zero) și finisînd cu 9 puncte (cunoașterea fluenta a limbii engleze) |
Înscrierea |
Examenul poate fi susținut în Chișinău,înregistrarea și achitarea acestuia se face pe următoarea adresă www.ets.org.
|
Testul poate fi susținut în România (București), Ucraina (Kiev,Odessa) în Rusia (Moscova,Sankt-Petersburg, s.a).Pentru înregistrări și achitări trebuie să vă prezentați la centrul de susținere a examenului cu 2 săptămîni înainte de susținerea acestuia. |